Co 5 osoba, która kliknęła w kropkę i wyśle maila na zrobieniwkropke@g-punkt.pl ma szansę na kulturalny gadżet.

Studio WorldWide FX ogłaszało się na portalach, że poszukują generalistów 3D przy najnowszej produkcji. Na początku nie wiedziałem, jaki to projekt, ale wysłałem im swoje dane. Wszystko potoczyło się błyskawicznie. Zadzwonili i sprowadzili mnie do Bułgarii na 3-miesięczny kontrakt.

Co, gdzie i kiedy?

Animacją i motion designem zajmuję się od 2005 roku zawodowo a w 2003 hobbistycznie zacząłem bawić się w pierwsze modelowanie w blenderze.

Od czasu, kiedy zacząłem pracować przy projektach nie miałem czasu nawet pomyśleć o szkole. W czasie swojej pracy często uczęszczałem na kursy online, ale nigdy stacjonarnie. By były to zawsze kursy zagraniczne. W tym momencie proporcje to mniej więcej 30 do 70 na rzecz projektów za granicą, którym się poświęcam.

W większości przypadków pracuje z domu – wszystko jednak zależy od naszych relacji z klientem, a przede wszystkim organizacji pracy. Często „wolność”, jaką daje zdalna praca może powodować słabą organizacje pracy, ale jeżeli jesteśmy systematyczni i potrafimy odpowiednio zorganizować sobie dzień to jak najbardziej taki tryb działania może być efektywny. Często na większe projekty lub, gdy mamy bardzo mało czasu, przyjeżdżam do klienta, ale to raczej ze względu na szybszą komunikacje i wprowadzanie zmian niż metodykę pracy.

Co do kasy, to największe budżety nadal oczywiście są w reklamach. Coraz więcej reklam używa efektów specjalnych i animacji 3D więc myślę, że to jest rynek, który będzie mocno rósł w najbliższym okresie.

Więcej wybuchów, więcej krwi

Studio WorldWide FX ogłaszało się na portalach, że poszukują generalistów 3D przy najnowszej produkcji. Na początku nie wiedziałem, jaki to projekt, ale wysłałem im swoje dane. Wszystko potoczyło się błyskawicznie. Zadzwonili i sprowadzili mnie do Bułgarii na 3-miesięczny kontrakt. Kiedy dowiedziałem się że to są dwie duże produkcje z Hollywood to byłem mocno zaskoczony.  Odpowiadałem za oświetlenie i rendering przy dwóch produkcjach: The Expendables 2 i Killing Season.

Sly przesyłał nam swoje uwagi za pośrednictwem platformy do prowadzenia projektu. Niestety nie było już nikogo z obsady, ponieważ zdjęcia do tych dwóch filmów skończyły się 6 miesięcy przed moim przyjazdem. Większość jego uwag brzmiała „Więcej wybuchów, więcej krwi”.

Oni maja tak rozbudowany pipeline, że ciężko by było prowadzić to z Polski. Wiele się nauczyłem nie tylko technicznie, ale i merytorycznie o prowadzeniu projektów, organizacji ujęć . W sumie freelancerów z Europy było około 90, zatem spory team. Stawki w takich projektach są dość dobre i wynoszą między 120 a 300 EUR za dzień.

Studio WorldWide FX zaprosiło mnie ponownie do współpracy i, nie zapeszając, jestem teraz w trakcie finalizacji umów. Mam nadzieje, że uda mi się znowu dołączyć do zespołu.

Mój udział w tych produkcjach pomógł mi przy pozyskiwaniu poważniejszych projektów. Klienci patrzą na moje portfolio z większym zaufaniem. Ponadto, jak wspomniałem wcześniej, bardzo dużo się nauczyłem i to jest chyba największy zysk jaki wywiozłem z Bułgarii.


Jakub Kosmowski – animator - www.jfkstudio.com

Share Button